marți, 24 martie 2020

Jurnal de carantină. Zilele 8 și 9

Și luni și marți (și vorbesc de marți la trecut, că sigur se face miercuri până termin de scris) au trecut cu o viteză de abia așteptam o zi mai liniștită, sa-mi trag sufletul, și sper ca ziua aia să fie mâine. :)
Trag speranțe la ziua de maine pentru că miercurea Edu nu are lecții și atunci pot să îmi organizez și eu programul mai pe trândăveală(asta însemnând să am timp în sfârșit să fac cannoli, că mă chinui de nu-mai-știu când).

Așa cum mă așteptam, doamnele lui Edu s-au organizat foarte bine pentru începutul de săptămână și ne-au trimis, în detaliu, desfășurătorul primelor două zile. Și nu numai că l-au trimis, dar este atât de bine structurat, redactat, aranjat în pagină și colorat că îți e mai mare dragul să faci lecții cu odrasla din dotare. Bine, am noroc și cu Edu, că e brici și se descurcă mai bine ca mine uneori, că altfel poate nu îmi mai concentram atenția pe detaliile tabelelor, ci pe vocalize.
Pe lângă informațiile referitoare la ce avem de făcut, pe materii, fișele aferente și copii din manuale, doamnele ne trimit și mesaje încurajatoare, printre care și cel de a nu dispera dacă nu apucăm să facem tot într-o zi, de a îi sprijini în a se juca cât mai mult, de a împărtăși proiectele extra curriculare șamd.

Un lucru care mi-a plăcut mult este că, de obicei, fiecare lecție are 2 sau 3 fișe de exerciții similare, însă pe nivele diferite de dificultate. Astăzi, de exemplu, aveam 3 foi:"5","5bis" și "5terț". Explicația lui Edu a fost după cum urmează :
" Mami, știi că avem în clasă doi băieței care sunt ultimii la învățătură, nu se pricep. Pentru ei e 5terț. Apoi, sunt copii care nu se descurcă așa bine cu informațiile noi, cum eram eu când am început anul. Pentru ei e 5bis. Iar 5 e pentru mine."

Ce să zic, deloc încrezut...
:)

În plus, doamnele sunt foarte active pe programul de care vă spuneam, klassroom, unde pun poze, filmulețe, înregistrări audio.. Luni dimineață ne-au urat o săptămână frumoasă, succes, alea alea, iar marți una din doamne, care este și directoarea ciclului primar, ne-a trimis un film cu ea cântând la pian și voce o melodie de pe YouTube (a unui cântăreț francez) pe care copiii trebuie s-o învețe, și care are un mesaj foarte educativ, încerc s-o atașez la sfârșitul postării.
Doamna era în trening, acasă la ea, evident, ciufulită și naturală, și efectiv nu ai cum să nu o iubești de cât de drăguță, prietenoasă și normală e.

Așadar la Edu cam așa funcționează școala in absentia. Practic ei nu pierd nimic din ce ar fi făcut la școală, evaluările și dictarile săptămânale i le trimitem doamnei, care le corectează și le notează, apoi ne transmite notele. Totul mi se pare foarte bine pus la punct și suntem mulțumiți atât eu cât și micul elev, care termină mult mai repede tot ce are de făcut și îi rămâne timp de joacă.

Și la Răzvan se mișcă lucrurile, poate nu la fel de alert ca la Edu, în sensul că parcă nu are așa mult de lucru, dar, pe de altă parte, nici înainte nu avea. I se dau teme, lucrări, ii sunt notate, se fac recomandări de lectură (sau de ascultat operă, cum a primit la muzică), au grupuri pe WhatsApp și sesiuni video pe YouTube.

Niciunul nu a dat, încă, niciun semn că s-ar plictisi sau că i-ar lipsi ceva, și nici nu cred că vor da prea curând, așa că măcar pe frontul ăsta stăm bine.

In rest.. ce să zic? Mă mai sperii, mă mai liniștesc, mai sper, mai sper...

Vorba marelui poet-interpret contemporan :"așa trec zileee meele/ una bună, zeece reele..."

Over and out.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Zboară, puiule, zboară !

  Am îmbătrânit. Mult și repede. Dacă ar fi să estimez, vreo 20 de ani în 12 luni. Cum știu?  Pai ultima oară am fost cu avionul în România ...